דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קביעת קונספט שיווקי ראשון 

מאת    [ 07/08/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 1754 פעמים ]

בבואנו לקבוע קונספט שיווקי עלינו להבין כי הדרך תעבור בחמש תחנות עיקריות אשר מובאות לפניכם במאמר זה.

לימוד - המוצר:

כאשר אנו משווקים מוצר או השירות, ראשית עלינו להכירו היטב. תהליך הלמידה יכלול מחקרי שוק, סקרי היתכנות וכדאיות על מוצר (בכדי לבחון את הפוטנציאל בשוק), הכרה ולמידה של מתחרים – ללמוד מטעויות והצלחות של אחרים, מיצוב המוצר – איפה ביחס למתחרים שלי אנו מעוניינים שהמוצר שלנו יהיה (לדוג' מוצרי יוקרה הפונים לאוכלוסיה מסויימת, או מוצרים זולים הפונים לאוכלוסיה רחבה), רשימת תפוצה של קהלים רלוונטיים. המיצוב שיקבע יסייע לנו למקם את המוצר בתודעת קהל המטרה באופן מבודל מהמתחרים.

 

מיתוג:

לאחר שלמדנו (היה מעייף?!) אנחנו פונים לבנות למוצר שלנו LOOK , תהליך זה נקרא "מיתוג". זהו תהליך בו אנו מעניקים למוצר היבטים ויזואלים ייחודיים על ידי שפה גראפית. חשוב לשמור על שפה אחידה לחברה ולמותגיה בכדי ליעל את עלויות הפרסום ולחדור לזכרון הצרכן מהר יותר.

 

יחסי ציבור:

עכשיו כשאתם בטוחים כמעט כולם כבר שמעו על המוצר שלכם, צריך לדאוג לחדד את המסרים ולוודא שהשמועות סביבו יהיו חיוביות. יחסי ציבור יכללו את החשיפה בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, אך גם אירועי השקה, כנסים, דיוורים, פרסום מאמרים מקצועיים ועוד. יחסי הציבור יעילים ישפרו משמעותית תוצאות עסקיות ובעיקר יסייעו לצד קמפיין פרסומי. לקוח ששמע על המוצר שלכם וקרא עליו ביקורות חיוביות, ימהר להגיב לפרסומים ולרכוש אותו.

 

פרסום:

פרסום המוצר ישירות לקהל המטרה. בניית תמהיל פרסום מתוקצב ( בטלוויזיה, רדיו, עיתונים, אתרי אינטרנט רשתות חברתיות ומנועי חיפוש וכן פרסום ישיר כגון פלאיירים ודיוורים ישירים). ככל שנמקד את הפרסום לקהלי המטרה נייצרת הישג פרסומי ויחסי המרה (עלות-תועלת) גבוהים יותר. תקציב הפרסום יקבע מראש ולפי ההחלטה הראשונית תחולק עוגת הפרסום למקומות הרלוונטיים לצורך השגת המטרות.

 

מכירות:

מכירה הוא השלב האחרון בתהליך השיווק, תהליך המכירה חייב להלום את המסרים השיווקיים ולתמוך בו. יש להתכונן להתליך המכירה ולהבין שאת ההבטחות בתהליך השיווקי חייבים לקיים בתהליך המכירה, אם תעמדו בכללים אלו תהליך המכירה יהפוך פשוט מאד. תהליך השיווק מייצר עניין ורצון, תהליך המכירה הוא הפעולה האחרונה בשרשרת אשר הלקוח מבין איך המוצר יועיל לו. כאשר תהליכי השיווק אימם מקצועיים, איש המכירות מגיע ללקוח וצריך לגרום לו לעניין, הבנה ורק אז יוכל לרתום אותו לקניה, זהו תהליך מכירה בלתי יעיל אשר לרוב לא יסתיים בעיסקה.

 

יש להפוך את אנשי המכירות מיומנים, לדאוג לכך שיכירו את המוצר ויאמינו בו וכך להקל על תהליכי המכירה שלהם.

המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק http://www.facebook.com/sagi.nitzan  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב