בבואנו לקבוע קונספט שיווקי עלינו להבין כי הדרך תעבור בחמש תחנות עיקריות אשר מובאות לפניכם במאמר זה.
לימוד - המוצר:
כאשר אנו משווקים מוצר או השירות, ראשית עלינו להכירו היטב. תהליך הלמידה יכלול מחקרי שוק, סקרי היתכנות וכדאיות על מוצר (בכדי לבחון את הפוטנציאל בשוק), הכרה ולמידה של מתחרים – ללמוד מטעויות והצלחות של אחרים, מיצוב המוצר – איפה ביחס למתחרים שלי אנו מעוניינים שהמוצר שלנו יהיה (לדוג' מוצרי יוקרה הפונים לאוכלוסיה מסויימת, או מוצרים זולים הפונים לאוכלוסיה רחבה), רשימת תפוצה של קהלים רלוונטיים. המיצוב שיקבע יסייע לנו למקם את המוצר בתודעת קהל המטרה באופן מבודל מהמתחרים.
מיתוג:
לאחר שלמדנו (היה מעייף?!) אנחנו פונים לבנות למוצר שלנו LOOK , תהליך זה נקרא "מיתוג". זהו תהליך בו אנו מעניקים למוצר היבטים ויזואלים ייחודיים על ידי שפה גראפית. חשוב לשמור על שפה אחידה לחברה ולמותגיה בכדי ליעל את עלויות הפרסום ולחדור לזכרון הצרכן מהר יותר.
יחסי ציבור:
עכשיו כשאתם בטוחים כמעט כולם כבר שמעו על המוצר שלכם, צריך לדאוג לחדד את המסרים ולוודא שהשמועות סביבו יהיו חיוביות. יחסי ציבור יכללו את החשיפה בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, אך גם אירועי השקה, כנסים, דיוורים, פרסום מאמרים מקצועיים ועוד. יחסי הציבור יעילים ישפרו משמעותית תוצאות עסקיות ובעיקר יסייעו לצד קמפיין פרסומי. לקוח ששמע על המוצר שלכם וקרא עליו ביקורות חיוביות, ימהר להגיב לפרסומים ולרכוש אותו.
פרסום:
פרסום המוצר ישירות לקהל המטרה. בניית תמהיל פרסום מתוקצב ( בטלוויזיה, רדיו, עיתונים, אתרי אינטרנט רשתות חברתיות ומנועי חיפוש וכן פרסום ישיר כגון פלאיירים ודיוורים ישירים). ככל שנמקד את הפרסום לקהלי המטרה נייצרת הישג פרסומי ויחסי המרה (עלות-תועלת) גבוהים יותר. תקציב הפרסום יקבע מראש ולפי ההחלטה הראשונית תחולק עוגת הפרסום למקומות הרלוונטיים לצורך השגת המטרות.
מכירות:
מכירה הוא השלב האחרון בתהליך השיווק, תהליך המכירה חייב להלום את המסרים השיווקיים ולתמוך בו. יש להתכונן להתליך המכירה ולהבין שאת ההבטחות בתהליך השיווקי חייבים לקיים בתהליך המכירה, אם תעמדו בכללים אלו תהליך המכירה יהפוך פשוט מאד. תהליך השיווק מייצר עניין ורצון, תהליך המכירה הוא הפעולה האחרונה בשרשרת אשר הלקוח מבין איך המוצר יועיל לו. כאשר תהליכי השיווק אימם מקצועיים, איש המכירות מגיע ללקוח וצריך לגרום לו לעניין, הבנה ורק אז יוכל לרתום אותו לקניה, זהו תהליך מכירה בלתי יעיל אשר לרוב לא יסתיים בעיסקה.
יש להפוך את אנשי המכירות מיומנים, לדאוג לכך שיכירו את המוצר ויאמינו בו וכך להקל על תהליכי המכירה שלהם.
המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק http://www.facebook.com/sagi.nitzan